سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درامدزایی با جوجه کشی از پرنده ها

درامدزایی با جوجه کشی

امروزه جوجه کشی از انواع پرنده های اهلی و زینتی زمینه را برای ایجاد یک منبع درآمد ایجاد کرده است. به طوری که خیلی از افراد فعالیت خود را به صورت محدود از یک محیط کوچک شروع کرده اند و اکنون درآمد ها میلیونی دارند. 

تخم نطفه دار به عنوان اصلی ترین سرمایه در نظر گرفته می شود، چرا که تمام سود و ضرر شما به هچ این تخم ها وتبدیل آنها به جوجه بستگی دارد. از این رو خیلی از افراد برای بالا بردن راندمان و امنیت کار خود از دستگاه جوجه کشی بهره گیری می کنند . اکثر این دستگاه ها به شکلی طراحی شده اند که بتوانند دما، رطوبت، اکسیژن مورد نیاز برای دوره ستر و هچر تامین کرده و مهم تر از همه چرخش تخم نطفه دار را در بهترین حالت ممکن به انجام برساند تا بدین صورت در حدود 90 درصد تخم ها با موفقیت به هچ برسند. 

در واقع شما با استفاده از یک دستگاه جوجه کشی خانگی مناسب می توانید حتی در خانه یا آپارتمان نیز در تعداد مناسب و به راحتی جوجه کشی از تخم پرنده ها را به انجام برسانید.

البته جوجه کشی تنها به این شرایط محدود ختم نمی شود، چرا که شرکت های مختلفی در این صنعت فعالیت می کنند و برخی از آنها توانسته اند با کیفیت ترین تجهیزات مرغداری را طراحی و تولید کنند. همین امر زمینه مناسب را به وجود آورده تا مرغدار ها و سالن ها پرورش طیور بتوانند به راحتی با استفاده از انواع دستگاه جوجه کشی صنعتی و تجهیزات مرغداری، چند صد تا چند هزار پرنده را پرورش بدهند. 

در برخی از این سالن ها و مرغداری ها با استفاده از تجهیزات مرغداری مانند هیتر های گرمایشی، فن های تهویه، دانخوری ها اتوماتیک، آبخوری ها و … تمامی شرایط لازم برای ایجاد پرورش دوره ای پرنده به وجود آمده تا فرد بتواند در مدت چند ماه تعداد بالایی جوجه را پرورش داده و سود بالایی را به جیب بزند. هر پرنده از تولید تخم نطفه دار ، تخم خوراکی و در نهایت به عنوان محصول گوشتی برای پرورش دهنده سوددهی می کند.

در این حالت پرورش پرنده به فصل بستگی ندارد و شما می توانید با توجه به محیط استانداردی که ایجاد کرده اید بدون هیچ محدودیت به فعالیت خود تمرکز کنید.

در بعضی از مکان ها و سالن های پرورش پرنده تمامی تمهیدات لازم از صفر تا صد در نظر گرفته می شود به طوری که فرد با استفاده از دستگاه جوجه کشی تعداد بالایی از تخم های نطفه دار را به جوجه تبدیل می کند. در ادامه با استفاده از دانخوری و آبخوری های اتوماتیک این تعداد جوجه نگهداری شده و رشد می کنند به طوری که فرد از فروش تخم های خوراکی درامد برداشت می کند. در پایان پرنده ها در داخل خود سالن با استفاده از قیف های سربری برای تبدیل شدن به گوشت کشتار می شوند. همچنین با استفاده از دستگاه پرکن تمامی پر های آنها از گوشت جدا شده و بعد از شست و شو محصول گوشتی نهایی برای فروش آماده می شود.

باتوجه به این که در این حالت صفر تا صد کار در داخل خود سالن انجام می شود، هزینه ها کاهش یافته و سود کار بالا می رود.