سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره طوطی کاکاد

طوطی ها از گونه های متعددی برخوردارند که هر کدام بازار داغی را برای خود ایجاد کرده است؛ البته باید توجه داشت برخی از آنها از بین رفته و به طور کلی منقرض شده است.

طوطی کاکادو به عنوان یکی از محبوب ترین و  زیباترین گونه های طوطی شناخته می شود. شیرین کاری های زیاد این پرنده در کنار هوش بالا و ظاهر زبا باعث شده تا افراد مختلفی در سراسر جهان به نگهداری، پرورش و حتی جوجه کشی از این پرنده بپردازند.

جالب است بدانید که تاج روی سر این پرنده بیان گر احساسات آن در مواجهه با موقعیت های مختلف می باشد. در واقع طوطی کاکادو به هنگام شنیدن آهنگ های شاد و یا با بالا رفتن هیجان تاج روی سر خود را باز می کند؛ این در حالیست که به هنگام ترس، اضطراب یا خجالت زدگی تاج خود را بسته نگه می دارد.

البته در حالت کلی باز یا بسته شدن تاج کاکادو امری غیر ارادی بوده و در واقع این شرایط و احساسات است که باز و بسته شدن آن را کنترل می کند.

بهتر است وسایل و ابزار های شکستنی و حساس را از او دور کنید که چرا از پنجه های قدرتمندی برخوردار بوده و می تواند به راحتی باعث آسیب یا شکستگی آنها شود.

طوطی کاکادو از عمر طولانی مدتی برخوردار بوده و ذاتاً 20 تا 35 سال عمر می کند. البته این درحالیست که در صورت ایده آل بودن شرایط محیط دیده شده که این پرنده تا 60 سال نیز به حیات خود ادامه دهد.