سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش و بازاریابی طیور پس از جوجه کشی

 

پرورش طیور در چند سال اخیر با توجه به افزایش قیمت گوشت و تخم طیور بخصوص در خانه های روستایی افزایش چشم گیری داشته است. استفاده از ابزارهای مختلف همچون دستگاه های جوجه کشی که امکان جوجه کشی و افزایش مطمئن تر طیور را مهیا میکند نیز در اقبال عمومی به سمت پرورش طیور تاثیر گذار بوده است. در این بین اما ارائه ی محصولات فراوری شده به بازار مشکلاتی را به همراه دارد که در ادامه به بررسی انها خواهیم پرداخت .

مشکلات نگهداری :

افزایش قیمت گوشت و تخم همزمان با افزایش قیمت دان و خوراک تیور نیز بوده است و با توجه به این موضوع که پرنده ها نیازمند دانهایی با ارزش غذایی بالایی می باشند، و استفاده از دان های معمولی و اصطلاحا ته مانده ی غذایی مانع از رشد مناسب انها خواهد شد ، تغذیه صحیح در پرورش طیور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و عدم توجه به ان در کاهش راندمان پرورش به شدت حس خواهد شد .

تغذیه ی نامناسب علاوه بر کاهش سرعت رشد طیور ، سبب کاهش توان و قوای پرنده نیز شده و در کاهش مقاومت طیور در مقابل بیماری ها به صورت مستقیمی تاثیر گذار می باشد.

از سویی دیگر طیور بخصوص در صورت افزایش تعداد نگهداری نیازمند واکسیناسیون و مراقبت ویژه ای می باشند که در صورت عدم توجه به این موضوع شاهد افزایش تلفات در طیور خواهید بود .

مشکلات ارائه به بازار :

از دیگر موارد موجود در پرورش بلدرچین مشکلات ناشی از ارائه ی محصولات به بازار می باشد. با توجه به ممنوعیت فروش گوشت گرم و تخم مرغ بلدرچین به صورت ازاد ، کاربر نیازمند اخذ مجوز از واحد های دامپزشکی می باشد که این مورد نیز در مورد مراکز پرورش کوچک امکان پذیر نمی باشد .

از سویی دیگر در صورتی که کاربر نیاز به ارائه ی سنتی محصول خود به بازار باشد نیازمند خرید دستگاه های مخصوص پرکن بلدرچین ، مرغ خوردکن ، قیف های سربری و ... نیز می باشد .

پرکن بلدرچین امکان پرکنی سریع چندین لاشه را به صورت همزمان به کاربر داده و در نتیجه ی آن لاشه ای بدون پر را در کمتر از 5 دقیقه تحویل کاربر میدهد.

این دستگاه ها به صورت تمام اتوماتیک عمل کرده و با توجه به تنوع بالای انواع انها امکان استفاده از نمونه های کوچک آنها در خانه نیز وجود دارد که از نظر مصرفی نیز بسیار به صرفه ی می باشند.

با توجه به ارتباط تمام وقت این دستگاه با آب و رطوبت بهتر است از نمونه هایی که دارای مخازن استیل هستند استفاده شود تا دستگاه دچار زنگ زدگی نشود .