سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از آسیاب مرغداری در خط تولید دان طیور و دام ها

 

استفاده از تجهیزات مدرن در خط تولید دان مرغداری تاثیر بسیاری در افزایش سوددهی واحد های پرورشی طیور می باشد. تجهیزات مدرن شامل انواع آسیاب مرغداری با تکنولوژی های مختلف ، بالابر مرغداری و میکسر مرغداری می باشد. در این پست به معرفی این دستگاه ها خواهیم پرداخت.


آسیاب مرغداری :

آسیاب اولین دستگاه در خط تولید دان مرغداری می باشد. این دستگاه همانطور که از اسمش پیداست مراحل آسیاب و خردکردن دان ها و مواد مورد نظر را انجام میدهد.

آسیاب مرغداری دارای سیستم های مختلفی می باشد که بسته به نوع استفاده و همینطور کشور مورد استفاده نمونه های متفاوتی دارند . در دستگاه های موجود در داخل کشور چکش های مخصوصی در داخل آسیاب قرار داده شده است که با توجه به اندازه و ظرفیت دستگاه دارای ضخامت های مختلفی می باشند. دان ها پس از قرار گرفتن در محل مخصوص وارد دستگاه شده و زیر این چکش ها خورد می شوند.

محصول حاصل به بخش مخزن رفته و در آنجا توسط بالابر به سمت میکسر هدایت میشود.

بالابر مرغداری :

بالابر قطعاتی مخصوص می باشند که با استفاده از مارپیچی و موتوری مخصوص دان ها را به سمت میکسر هدایت می دهند. این دستگاه ها به خودی خود کاربردی نداشته و فقط به منظور تکمیل عملکرد و مکانیزه کردن عملکرد خط تولید دان مورد استفاده قرار میگیرند .

بالابر مرغداری در داخل کشور از لوله هایی با شماره های مختلف بسته به نیاز کاربر تولید میشوند که مارپیچی مخصوص در داخل ان عمل انتقال دان های اسیاب شده را به عهده میگیرد. با استفاده از این دستگاه نیاز به نیروی کار کاهش پیدا کرده و عمل تولید دان های مخصوص با سرعت بسیار بیشتری انجام میگیرد .

میسکر مرغداری :

همانطور که اشاره شد دان ها پس از اسیاب به وسیله ی بالابر به داخل مخزن میکسر هدایت می شود . میکسر دارای ابزارهایی مخصوص به منظور به چرخش دراوردن دان های اسیاب شده و میکس کردن آنها می باشد تا موارد پودر شده به گونه ای مهیا و اماده سازی شود که طیور توان تشخیص دان ها را نداشته و بدین ترتیب با خوردن دان ها تمامی ویتامین ها و مواد مقوی داخل انها به بدن طیور منتقل شود .

میکسر ها دارای مخزن تخیلیه ی مخصوص بوده که پس از میکس کامل محصولات مواد در آنجا قرار گرفته و بسته بندی میشوند.

چرا استفاده از دان های آسیاب شده در پرورش طیور حیاطی می باشد ؟

در پرورش صنعتی طیور استفاده از پلت های مخصوص که در جیره بندی های مختلف جوجه یک روزه ، 15 روزه تا بالغ دسته بندی میشوند از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

طیور به طور طبیعی قادر به تشخیص نوع دان ها بوده و پس از تشخیص دان مورد نظر ، فقط دان هایی که از نظر طیور طعمی مناسب دارند را مصرف خواهند کرد و دان ها دیگر بی استفاده باقی خواهند ماند. این مشکل علاوه بر زیان حاصل از مواد خوراکی باقی مانده، در کاهش سرعت و کیفیت رشد طیور تاثیر بسیاری خواهد داشت.